středa 5. září 2018

Povidla ...




... pečená v troubě.




Receptů na dobrá povidla je mnoho.
Hlavně v zimě pečeme kynutá těsta, od buchet přes koláče po záviny, a povidel máme docela velkou spotřebu.

A když moje milá kolegyně potřebovala odlehčit svému stromu, pod jehož plody se lámaly větve, byla jsem jí vděčná.

A zbylo i na povidla!



Pojďme na recept:

3 kg švestek (omyjeme,o vypeckujeme)

750 g  cukru krupice

125 ml octa

1 lžička mleté skořice

100 ml rumu

Nejprve začneme tím, že omyté a vypeckované švestky vložíme do velkého hrnce. Zalijeme octem a zasypeme cukrem.
Přiklopte poklicí a dejte na chladné místo. Nechte přes noc odstát,
Švestky pustí krásně šťávu.
Druhý den hrnec přemístíme na plotnu a zhruba hodinku vaříme. Občas promícháme.

Troubu předehřejeme na 150°C a horkou směs opatrně přelijeme do velkého hlubokého pekáče 
( používám starý smaltovaný na husu), aby se voda dobře odpařovala.
Vložíme do trouby a pečeme zhruba 3 hodiny.
Nemícháme
Po třech hodinách směs rozmixujeme tyčovým mixérem, přidáme skořici a po troškách rum, který dobře rozmícháme. 



Povidla plníme do vyvařených sklenic, zavíráme horkými víčky a stavíme dnem vzhůru.

Ze třech kil švestek mám 4 sklenice od Moravanky :-)

Těším se, že si vaření, tedy pečení, povidel užijete a v zimě se budete olizovat až za ušima.

Krásné dny přeje

💓

Eva

3 komentáře:

  1. Eví, voní to až sem.
    Prima babí léto.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  2. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥