úterý 8. října 2013

Domov s vůní....


...... hrušek, grepu a levandule.....

                                                                 .....a moje obchůdková láska.....

Proč zrovna tyhle vůně? Protože tyto vůně mne poslední dny provázeli časem volna -nevolna.
 
Znáte to, s nástupem září začne chaos. Nejen, že kmitáte víc kolem dětí, domácnost volá po vyluxování a vyžehlení, ale i zahrádka ťuká na okna láká vás ven. Láká vás, protože je třeba otrhat stromy, pohrabat listí , posekat trávu..... a proto tomuto času říkám volno - nevolno.
 
Večery už jsou přesně takové, že toužíte zapálit svíčku. Přiznám se, jsem velká palička :-) Miluji plamínky svíčky a lehké vůně, které mi opravdu navodí pocit klidu.
 
Když jsem objevila obchůdek Bella Rose byla jsem jako v ráji. Je to pro mne obchod, kde když potřebuji naladit na pozitivní vlnu, brouzdám klidně celý večer a sním si. Plno, plno krásných věcí. A plno svíček :-)
Miluji vůni citrusů a tak když jsem při prohlížení svíček a svícínků narazila na vonnou svíčku La Bonne Maison s vůní grepu, bylo celkem jasno. K tomu tak krásný vzhled.... Svíčka voní opravdu decentně a krásně, splňuje přesně mé představy večera, kdy relaxuji se sklenkou vína. Mihotavý plamínek a vůně, která není agresívní ve vás podněcuje vzpomínky....
Mám takové okamžiky velice ráda.
Kéž by jich bylo více.
 
I další dvě vůně jsou spojené s Bella Rose :-) Už kdysi jsem si snila o keramice Mynte. Znáte ji? Líbí se vám? Mě hrozně moc! Ačkoli jsem vyznavačka bílé - co se kuchyňského náčiní týče, tady jsem se zamilovala do barvičky Aqua. Tedy hlavně do mísy na těsto v této barvě. Líbí se mi všechny barevné odstíny, přijdou mi velice elegantní. A tak nadešel den, kdy jsem klikla na tlačítko myši a přemístila jednu tuhle krásnou mísu Mynte aqua do košíku. Jediného čeho jsem se obávala, bylo to, zda není mísa s těstem těžká do ruky. Na druhou stranu mě velmi lákala ta pohodlnost v podobě ouška a hubičky k vyprázdnění mísy. A tak z košíku připutovala ke mě domů. Mísa vůbec není těžká a velmi rychle jsem si na ní zvykla, a už se bez ní neobejde žádné těsto :-) Jsem spokojená a moje malá pomocnice také. Smí v ní míchat a cítí se důležitě :-) Když si všichni pochutnávali na hruškovém koláči, Emm  povytáhla obočí, mávla rukou a říká " to se dlouho míchá v té modré míse....ta je šikovná". Kousla jsem se do rtu, o tom že je mísa šikovná jsem hovořila do telefonu, den před tím :-))

 
 
Vůni levandule hrozně miluji. A nejen já, ale i děti. Letos poprvé více kvetla a tak ji máme doma nasušenou.
Co zrovna nemiluji je žehlení prádla. A jednou, když jsem tady stála u žehlení a lamentovala slovy
" to je prádla, to je strašný...."
 Emminka odpověděla, že jí by to bavilo, protože až bude velká bude maminkou a bude moc ráda žehlit. Procedila jsem mezi zuby " to si povíme". Adámek mě chvilku sledoval a povídá "a kdyby to vonělo jako levandule, to by se ti to žehlilo viď?" Hmmm..... zavrčela jsem a v duchu macerovala květy levandule v destilované vodě....
Večer na mě padla únava. Neměla jsem chuť na nic...na šití, háčkování....sedla jsem k počítači a klikla na záložku Bellarose :-) Holky a co myslíte? Jo! Měli levandulovou vodu do žehličky.
Jak říkám obchodní ráj!
Ráno jsem u snídaně pronesla, že jsem našla levandulovou vodu do žehličky. Adámek se na mě podíval a povídá "no vidíš, ty mě nemít..."
Po kolečku domov-škola-školka-domov jsem si uvařila kávu, sedla k počítači a znovu ji nalistovala. Čekala na mě a najednou jsem měla dojem, že bez ní nemohu žít :D  Prohlédla jsem si ji a po chvilce putovala do košíku.
Pro milovnice levandule doporučuji! 
Vůně není silná, jen taková jemná, a provoní byt. A při dalším koši prádla se mi žehlilo....
 
Tak to je kus mé cesty za domácím štěstím. Pomocníci, kteří práci zpohodlní a vůně, které navodí duševní pohodu.
V tom chaosu a stresu, který představuje školní rok, si musíme dny trochu zpříjemnit. Zasloužíme si to. Všechny bez výjimky.
 
 
Chtěla bych vám moc poděkovat za krásné a milé komentáře, které píšete pod článečky. Jsem moc ráda, že ke mne zajdete. Děkuji ♥
 
Krásné dny vám s láskou přeje
Eva
 
 









3 komentáře:

  1. Evičko, miluji tyhle obchůdky kde se dá tak krásně "brouzdat" a snít a přát si a plnit si touhy :o)...Svíčky miluji, palička jsem také řádná a proto naprosto chápu tvé pocity. Letos jsem si nasušila tolik levandule, že už mám připravených plno voňavých háčkovaných pytlíčků naplněných levandulí pro své kamarádky. Jsem ráda, že mohu navštěvovat tvůj blog a počíst si, inspirovat se.... Hezké dny. Ála

    OdpovědětVymazat
  2. krásné povídání...............

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Evi, krásný článeček. Tak jak napsala Alenka, také ráda brouzdám a sním a přeji si.... O míse už jsem také přemýšlela, ale už jsem si objednala něco u Leničky Hložkové a tak musím počkat. Svíčičku si zapaluji každý večer, to je potom pohodička.
    Evi měj se krásně a zase brzo písni.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥