čtvrtek 19. listopadu 2015

Pečená dýně...




... k rychlému obědu.

Za burácení větru se za okny střídá slunce s černo fialovou oblohou a deštěm.

Po práci potřebuji jen rychlý oběd a vyrazit vstříc odpoledni.
Ve špajzu se ukrývá dýně hokaido ze zahrádky.
Na polévku je jí málo, ale rozhodla jsem se jí upéct.
Kdo má chuť, může zkusit.
K dýni klidně přidejte navíc česnek a kmín. 
Já se musím tentokrát obejít bez, protože jdu k lékaři a mít dech prosycen česnekem, mohl by si myslet, že ho považuji za upíra.

Receptů na pečené dýně je mnoho.
Tak jako chutí a dýní :-)



Připravte si: 

1 dýni hokaido
kousek zázvoru
olivový olej
hrubozrnnou mořskou sůl
čerstvě mletý barevný pepř
čerstvou majoránko 
(podzim nám přeje, ještě je jí na balkoně dost)

Do zapékací mísy nalijte tak 3 polévkové lžíce olivového oleje.
Dýni rozkrojte, zbavte vlákének a semen a pokrájejte na kousky asi 2,5 cm silné.
Kousky vhoďte do zapékací mísy a promíchejte z olejem.
Zázvor oloupejte, je ho třeba asi 1 cm, nakrájejte na slabá kolečka a nakonec na nudličky.přidejte k dni, promíchejte, posolte, opepřete a dejte péct do vyhřáté trouby na 180°C
Já pekla hodinu, ale dbejte zkušeností s vlastní troubou.
Posledních 10 minut jsem šoupla zapékací mísu pod gril na 200°C a když začala dýně zlátnout, bylo hotovo.






Přendala jsem na talíř, posypala čerstvou majoránkou,solí a zakápla olejem. 
Ukrojila kousíček čerstvého chleba a s chutí se pustila do toho.
Vynikající a zdravý oběd! 
Dýni lze dát i jako přílohu ke grilovanému nebo pečenému masu. Tady bych se přikláněla za výraznější dochucení.

Dobrou chuť!

S láskou Eva





1 komentář:

  1. Moc ráda bych si tě přidala do oblíbených( i jsem to zkoušela ), ale nějak se mi to nevede. Když jsi byla na Blogu tak to problém nebyl, ale s blogspotem mi to nějak nefunguje. Ale myslím, že i tak není vzájemná návštěva na škodu. měj se krásně a přeju krásný advent. Hanka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥