pondělí 9. listopadu 2015

Klasický oběd...




... do trouby.
A za 5 minut připravený.

Vítejte zpět po víkendu, moje milé :-)

Občas se mi děti vrátí ze školy hladové.
Oběd jim nesedne, nebo nechutná a tak jsem je naučila řešit to kompromisem. 
"Vezmi si polévku a třeba salát, který je k hlavnímu jídlu, které nechceš, ale hladový/á být nemůžeš"
A děti to tak řeší.
Obě mají ale i poměrně velké výdaje energie v průběhu dne;
plavání a tělocvik
odpolední sportovní a taneční kroužky.
Adámek má delší tréninky florbalu a Emmi hodiny tance a baletu,
a tak jim kompromis ve škole nemůže stačit.

Proto mívám v záloze něco bleskového co strčím před jejich příchodem do trouby nebo jen smíchám.
Kuskus na řecký způsob, troubové toasty a nebo hlavní jídlo, které potřebuji i já, když celé dopoledne sedím u počítače.

A protože mi zbylo kousek masa 
a protože jsme řízkoví
tak máme řízky s česnekovými brambory.



Česnekové brambory dělám podle Nigelly Lawson, protože jsou prostě fantastické.
Hodí se skvěle ke krůtě, králíkovi, řízkům, sekané.... prostě všude.
Česnek není palčivý a děti se doslova perou o to, kdo si vezme upečené stroužky. 
Ty totiž vlivem pečení příjemně zesládnou.



Řízky dělám klasicky, ale díky blogerce Alence je dělám zdravěji, v troubě.
To jsem takhle dlouho dumala, zda jde udělat klasický řízek v trojobalu v troubě.  
Tedy spíše zda se propeče uvnitř a trojobal nespálí...
Mám nemocná játra a tak řízky na pánvi jsou pro mě spíš trestem, než odměnou.
Dlouhou dobu jsme to řešili smažením ve fritovacím hrnci.
Jenže na Vánoce, jsem zjistila, že mi i tato forma začíná vadit.
Jsem řízková a tak jsem z toho byla otrávená a mrzutá. 
Nejíme řízky každý den, tak to vydržím, jenže, když je vám po dobrém obědě den a půl špatně, raději se mu vyhnete.
Ve volné chvilce času, jsem koukala na vaše krásné blogy a u Alenky na mě vyskočili řízky z trouby.
Trošičku jsme to spolu probraly a hned byli k obědu :-)
A světe div se, mě nic nebylo. 
Mohla jsem si dát i jeden navíc :-)

Pokud také bojujete se smaženým jídlem a zvláště s řízky, zkuste tuto formu, je skvělá :-)

Na česnekové brambory
potřebujete brambory, česnek, trochu oliv oleje, sůl pepř
Brambory většinou neloupu, ale dnes jsem udělala výjimku.
Nakrájejte je cca na 0,5cm kolečka a pak každé na 4 kostičky.
Dejte do trouby na plech vyložený pečícím papírem.
Česk rozdělte na stroužky,ale neloupejte. Pouze do něj bouchněte, ale nemusíte ho zase rozdrtit.
Dejte mezi brambory.
Osolte, opepřete a pokapejte olivovým olejem.
Dejte péct do vyhřáté trouby na 200°C
Já troubu po 10 minutách snižuji na 180°C a peču dokud nejsou brambůrky hotové. 
To trvá kolem 40-45 minut.

Nyní jsem na polovinu plechu dala brambory a na druhou řízky. 
I ty jsem maličko pokapala olejem.
Dala do trouby a společně pekla.

Hotové byli tak akorát, když děti dorazili domů.
Byla jsem pochopitelně nejlepší máma na světe...protože řízky!!! ve všední den a česnekové brambory k tomu!
Užila jsem si opět svou chvilku slávy coby středobod jejich vesmíru a poslouchala spokojené vrkání u stolu.



Alenko moc děkuji!

A teď už jen dobrou chuť!

S láskou

Evča


1 komentář:

  1. Ale to mne Evo zaujalo. Brambory na pečícím papíře v troubě dělám, peču takto i karbanátky, ale řízky by mne nenapadly, při první příležitosti vyzkouším, takže díky za inspiraci...
    Krásné dny přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥