neděle 19. srpna 2018

Perníkové sušenky




... Zvládnou i taťkové...




Už ani nevím, odkud mám tenhle recept, ale jednu dobu to byla rychlá záchrana mlsání pro děti.
S těstem se velmi dobře pracuje (zvláště pokud nenecháte máslo v tomhle teple na lince příliš dlouho, jako já dnes).
Sušenek je dost, nevykrajuji příliš malými vykrajovátky.
Mě vždy vyjdou tak na 3 klasické plechy.


Potřebujeme:

280g hladké mouky

180g cukru krupice

1 vanilkový cukr (používám domácí a nebo zde z vanilkového obchodu  )

2 vejce + 1 na potírání sušenek

1 kypřící prášek do perníku

140 g změklého másla

Na dozdobení mandličky ( nemusí být)



Těsto vypracujeme na válu a dáme odpočinou na půl hodiny do lednice, aby maličko zatuhlo.
Po té ho vyválíme na placku 4 mm silnou a vykrajujeme sušenky.
Můžeme lehce podsypávat, ale nezapracujte do těsta mnoho mouky.
Pokládáme s trochu větší mezírkou na plech vyložený pečícím papírem.





Pomašlujeme rozkvedlaným vejcem a ozdobíme mandličkami nebo třeba krystalovým cukrem.



Pečeme na 180°C asi 12min.

V troubě se pěkně nafouknou, tak se nelekejte :-)
 Vůně perníkového koření zaplaví byt.
Horké sušenky jsou měkké, ale po vychladnutí ztvrdnou :-)
Sušenky jsou voňavé, na povrchu popraskané.
Uchovat je můžete v plechovkách od sušenek nebo ve sklenici s uzávěrem, ale myslím, že příliš dlouho nevydrží.
Pekla jsem je i na  Vánoce jako cukroví, ale to jsem si vzala menší formičky.
Dnes jsem zvolila maličko větší po babičce.



Přeji vám ať se sušenky povedou a chutnají tak jako nám.

S láskou 💗
Eva







2 komentáře:

  1. Podobný receptík máme na vianočne, každý rok ich pečie manžel :-)
    Ale urobiť ich mimo Vianoc mi nenapadlo, ale je to dobrý nápad, lebo sú veľmi chutné a dlho vydržia, ak sa nezjedia hneď, hihihi :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají lákavě, rada vyzkouším, díky za recept. Petra

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥