sobota 8. září 2018

Domácí máslo...




V dobách, kdy kostka másla stála 70,-Kč se rozhodla jedna (mladá :-) ) žena vyrobit své vlastní.



Jako bych psala román :-)
Po té co se mi omylem přešlehala smetana na dortový krém, jsem máslo vyrobila a opravdu nezabralo moc času. 
To byl také důvod, proč na něj nikdy nedošlo doma.
Jenže i máslo v marketu stojí 50,- Kč a tak jsem večer tedy vzala dvě smetany bez přidání ničeho dalšího a vyšlehala si své další domácí. Po tom prvním se totiž zaprášilo.

snídaně stála za to :-)

Pokud ještě stále váháte, jako jsem váhala já, nafotila jsem postup a doporučuji zkusit.
Kupujte jen čistou smetanu, někdy mají v sobě různé látky pro dlouhou trvanlivost a podobně. Ty nekupujte.

Co je potřeba:

2 smetany ke šlehání min 30% 
šlehač

Smetany vlijte do mísy a začněte šlehat

Nejdříve na menší rychlost...

Smetana houstne a my můžeme trochu přidat na rychlosti

Vyšlehaná pevná smetana, ale šleháme stále dál

Začíná hrudkovatět, doporučuji sledovat a po té trochu ubrat rychlost,jinak máte ohozenou půlku kuchyně

Tekutina, kterou vidíte je podmáslí, je pěkně mléčné a moc dobré.
Tak hrouda másla se koupe v pořádné dávce podmáslí a my ho pěkně scedíme. 
Máslo je velmi měkké a tak nedoporučuji ho jen vyklopit do síta. 
Vystelte síto plenou nebo plátýnkem, sceďte podmáslí do hrnečku .
Teď si připravíme do mísy ledovou vodu s kostkami ledu a máslo do ní vhodíme.


poslední voda po vyprání másla

Hněteme, tím ho propereme a zbavíme zbylého podmáslí. Vodu několikrát vyměníme a proplachujeme dokud nebude voda čirá.
Kdybychom toto proplachování neudělali, máslo by se brzy zkazilo, špatně by se roztíralo a mělo brzy pachuť.
Pak ho trochu v rukách stiskneme a dáme do krabičky.
Já krabičku vystelu kuchyňskou folií a zabalím.
Dáme do lednice a HOTOVO.

v hrnečku je podmáslí, dobré je samotné, ale třeba s kakaem...není také k zahození :-)

Přeji vám krásnou sobotu, já dnes zavařuji a tak utíkám zpět k plotně.

Hezký den
💓
Eva


6 komentářů:

  1. To jste nemusela ani psát...Známe skoro všichni ne

    OdpovědětVymazat
  2. Domácí máslo jsem ještě nezkoušela, ale musí to být dobrota .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano je a velká. Zdálo se mi hodně pracné a protože kupuji máslo na trhu, neměla jsem proč ho zkoušet. Až omyl, mi ukázal , že tak pracné není a příprava netrvá dlouho. Měla jsem z něj radost. Máslo na pečení kupuji v marketu dál, ale sleduji ceny ����

      Vymazat
  3. páni, díky za tak jednoduchý a přehledný návod. také jsem si myslela, že je to něco šíleně složitého. Máslo teď nesmím kvůli dietě, ale mm obrovskou chuť to někdy vyzkoušet! :) hezký den
    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem opět našla moji milou Evu která byla ana blogu.cz a zdrhla jako jsem to udělala nyní já atak snad se uvidíme-písemně na blogspotu opět.pa Miluška blog.

    OdpovědětVymazat
  5. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥