středa 23. září 2015

Inspirace ...




... z Krásného venkova.



Miluji krásy venkova, 
jeho atmosféru  a tak je přirozené, 
že jsem propadla dvěma časopisům, psaných o venkově,
 o slepicích a o podzimních ránech, kdy se mlha valí z lesů , 
plíží se zahradou a přináší vůni jablek, ořechů a spadaného listí.

Miluji podzim! 
Právě pro plody, které příroda dává těsně před tím, než usne zimním spánkem.

Jablka, ořechy, dýně....
Chladné večery lákají k horkému čaji nebo jablečnému moštu a k nějakému tomu hříšku
 v podobě chutného dezertu.

Tento mi padl do oka jen co jsem časopis otevřela.
Nadchnul mě a to zejména jednou přísadou, kterou do těsta přidávám moc ráda.
Bramborami uvařených ve slupce.
A tak jsem se dala do toho a upekla

Měsíčkový koláč.
Je plný jablíček a voní po skořici.
A přesně tak si představuji
Podzim na venkově ♥


Pokud jste na něj dostali právě chuť a časopis nemáte, 
zde je recept  :

Na těsto
200g hl mouky
1/2 sáčku prášku do pečiva (6g)
100g moučkového cukru
70g změklého másla
120g vařených brambor ve slupce a na jemno nastrouhaných
1vejce

Na náplň:
6 větších jablek oloupaných a zbavených jadřince
150g meruňkové zavařeniny
šťáva z 1 citronu
1 lžička skořice

Nejprve vařte brambory a nechte vychladnout.
Těsto připravte smícháním suchých ingrediencí s bramborami, máslem a nakonec přidejte vejce. 
Vypracujte hladké těsto a nechte zabalené ve folii hodinu odpočívat v lednici.
Pokrájejte 3 jablka na kostičky, dejte do kastrolku a přidejte polovinu (75g) meruňkové zavařeniny. 
Duste do měkka a rozmixujte na hladké pyré a svařte na hustou kaši.
Odpočaté těsto rozválejte na velikost koláčové formy
 ( tu jsem vymazala máslem a vysypala hrubou moukou)
a vložte do ní.
Potřete vychladlým pyré
a poskládejte na něj na plátky (3mm) zbylých jablíček.
Já střídala ještě s hruškou.
Pečte na 180°C cca 35 min nebo do zezlátnutí.


Po vyjmutí z trouby ještě horký potřete zbylou částí meruňkové zavařeniny.

Dobrou chuť! :-)



  Krásný venkov mě vždy pohladí na duši a dovolí mi zasnít se. 

Už léta vidím sebe se svou rodinou na vesnici, 
toužím po klidném životě, 
vůních všech ročních období,
zpěvu ptáků, 
kokrhání kohouta 
a kočce vyhřívající se na zápraží.

Kéž by...... 
Zatím tedy na venkov jezdím ke své milované tetě
a
listuji tímto časopisem, abych jeho vůni stále cítila.


S díky za krásné komentáře a zprávy
Evča




11 komentářů:

  1. Koláč vypadá hodně dobře.Děkuji za recept.Hezké dny přeje Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Evi vypadá velmi lákavě. Oba Venkovy miluji, jeden u nás byl před měsícem a druhý se k nám chystá příští týden, tak se nejen Ty, máš na co v budoucích číslech, těšit, já sama se moooc těším. Papa krásný podzim Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko! Moc ráda tě vidím! .-) Děkuji za milou návštěvu a věř mi, moc se těším na oba, A jako třešinka - návštěva u tebe! Paráda, co více si k čajíku přát .-)

      Vymazat
  3. Aj pre mňa sú takéto koláčiky jednotka!
    Mňam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak by řekl syn " jen by ty formy měli být větší.." :D Sní se to hned :-)

      Vymazat
  4. Také jsem tomuto časopisu propadla :o)) a také se nechávám inspirovat. Koláč budu také péct, čekám na dovoz jablíček...
    Krásné podzimní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle časopisy nás zase vedou zpět ke kořenům a to je moc krásné :-) Krásný podzim Álo :-)

      Vymazat
  5. Dobrý den,na minulém příspěvku jsem Vám nechala návod na dobroty z hroznů,snad se Vám budou hodit,Helena.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši návštěvu a milý komentář ♥